Культурний підхід до діла: як Моцарт допомагає будувати стійкий бізнес
07.09.2017

Культурний підхід до діла: як Моцарт допомагає будувати стійкий бізнес

Що таке бізнес? «Це гонка за прибутком», – скажете Ви, але така відповідь буде неповною. Так, бізнес – це постійна турбота про гроші, про боротьбу за ринок і про прагнення підкорювати все нові й нові вершини. Але залог стійкого бізнесу – це і творчий підхід та новації, які в тому числі підштовхують культуру вперед. В окремих випадках бізнес безпосередньо сприяє культурному розвитку країни.
Робота на майбутнє
Бюджетне фінансування соціальних і культурних проектів України відбувається за залишковим принципом. Особливо гостро брак коштів відчувається в провінції, далеко від великих міст, де з культурних заходів часто доступні хіба що концерти поп-зірок. Театри та концертні зали, якщо вони взагалі існують, живуть переважно на пожертви спонсорів і меценатів. Така ж сама ситуація з дитячими школами мистецтв і спортивними організаціями. Сьогодні тільки приватне і корпоративне меценатство створюють в Україні умови як для стабільної роботи об'єктів соціально-культурної інфраструктури, так і для розвитку молодих талантів, що живуть у регіонах.
Zalzburg.jpg
Фестиваль найвищого рангу
Хто не хотів би побувати на батьківщині Моцарта в Зальцбурзі, на знаменитому Зальцбурзькому фестивалі, який веде свою історію з 1920 року? Тут після Першої світової війни сила музики і мистецтва примирила народи і врятувала світ, як говорила музичний менеджер і нинішній президент фестивалю Хельга Рабл-Штадлер в інтерв'ю швейцарській газеті Neue Züricher Zeitung.
Сьогодні це – культурна подія світового рівня, яка проходить щорічно і триває близько півтора місяці. Концерти, вистави та інші заходи проходять на п'ятнадцяти майданчиках, серед яких як театральні сцени, так і концертні зали. Фестиваль щорічно відвідують більше 200 тисяч чоловік. Для юних театральних діячів і діячів-початківців організатори розробили спеціальну програму, в рамках якої престижно не лише стати безпосереднім учасником, а й надати фінансову підтримку молодим талантам. Серед генеральних спонсорів фестивалю – такі всесвітньо відомі компанії як Nestlé, Audi, Siemens, Roche та інші.
Побувати на Зальцбурзькому фестивалі – велика вдача. Учасники кажуть, що тут можна не тільки відчути і зрозуміти, в якому напрямку варто розвивати свою творчість, але й просто вирости як творча особистість.
Металургія і Моцарт
В цьому році спонсором постановки «Милосердя Тита» («La Clemenza di Tito») Вольфганга Амадея Моцарта, що відкривала фестиваль, стала міжнародна інвестиційна група Solway, яка має гірничорудні активи в усьому світі. Зокрема, в Україні Solway належить Побузький феронікелевий комбінат.
«Милосердя» – опера про всепрощення. Співчуття, примирення – це найважливіші думки і цієї опери, і нашого часу», – говорить інтендант Зальцбурзького фестивалю Маркус Хінтерхойзер. Він же і запросив для постановки Моцарта Теодора Курентзіса – відомого диригента, музиканта й актора, який надав традиційної опері нове прочитання.IMG-20170811-WA0012.jpg
З Побузького в Зальцбург
Участь Solway Investment Group в роботі Зальцбурзького фестивалю не обмежилася тільки фінансовою підтримкою опери-відкриття. У жовтні минулого року в Гватемалі, Македонії і Україні стартувала програма «Solway Music Fellowship» для творчо обдарованих дітей, а саме в населених пунктах, де розташовані підприємства фінансової групи. Заявки на участь у програмі подали 148 дівчат і юнаків у віці від 13 до 17 років. 36 з них пройшли відбір і вісім місяців вивчали англійську мову, після чого кожен із них готував англомовну відео-презентацію своєї творчості. В результаті шість фіналістів отримали стипендію від Solway і змогли взяти участь в роботі Міжнародного оперного табору для дітей та молоді в Зальцбурзі.
Ініціатори програми не приховують, що найважливіше завдання програми «Solway Music Fellowship» було значно ширше і глибше, ніж просто заохочення талановитої молоді. Мова йде про нові можливості. Фіналісти опиняються в міжнародну творчому середовищі; їм показують, як живуть однолітки в інших країнах і, звичайно ж, допомагають опанувати англійську мову, що допоможе їм розвиватися і вдосконалюватися далі. Програма працює в усіх країнах, де присутнє виробництво Solway. «Якщо діти вирішать пов'язати кар'єру з підприємствами групи Solway, англійська мова стане в нагоді і тут, – кажуть в компанії. – Solway – це міжнародна компанія, і ми зацікавлені в тому, щоб наші співробітники могли пересуватися між підприємствами, обмінюючись досвідом. Це можливо тільки в тому випадку, якщо вони володіють навичками міжнародного спілкування».
Бізнес відроджує і виграє
Співробітництво Solway і фестивалю – це яскрава ілюстрація концепції корпоративної соціальної відповідальності. Компанія не тільки максимально збільшує прибуток для власних акціонерів, але й інвестує в майбутнє, допомагаючи всебічному розвитку сімей власних співробітників. Фінансова підтримка фестивальних постановок у Зальцбурзі – важливий крок, але пріоритетний напрямок – це підтримка юних талантів із глибинки, де розташовані виробничі потужності компанії.689.jpg
Це, наприклад, такі талановиті музиканти, як Карина Ципов’яз і Влад Бондаренко, мешканці селища міського типу Побузьке Кіровоградської області. Цього літа вони представляли Україну в міжнародному таборі для дітей і молоді в Зальцбурзі. Табір – частина молодіжної програми Зальцбурзького фестивалю. Цього року в замку Аренберг, де проходив табір, розташувалися 36 учасників зі всього світу. Карина майстерно грає на бандурі і фортепіано, а Владислав пише пісні і грає на декількох музичних інструментах. Обидва отримали ці путівки завдяки програмі, що була організована Solway.
Під час роботи табору наші співвітчизники провели тиждень в одному з наймальовничіших замків Західної Австрії, побували на репетиціях і за лаштунками концертного залу «Das Große Festspielhaus» (Великий будинок фестивалів), а також спілкувалися з відомими музикантами. Ключовим завданням учасників табору стала робота над власною оригінальною версією опери «Воццек». Підлітки ставили її під уважним керівництвом всесвітньо відомих викладачів вокалу і музики, фахівців із костюмів і сценічного дизайну.
«У Зальцбурзі я вперше спробувала себе у великій опері. Почуття після прослуховування і перегляду переповнювали мене, було дуже цікаво. Поїздка подарувала мені нових друзів і хороші спогади. І, звичайно, те, заради чого ми з Владиславом і поїхали в цей табір, – це наша власна опера, а, точніше, новий варіант прочитання опери «Воццек». Мені здається, що за допомогою прекрасних учителів у нас все добре вийшло, наша постановка сподобалася публіці», – розповідає Карина Ціпов’яз.
З окраїн – в епіцентр культурного життя
Голова правління «Solway Investment Group» Дан Бронштейн підкреслив, що учасники програми «Solway Music Fellowship» приїхали у Зальцбург з тих місць, де можливостей відвідати класичну оперу або якісний концерт дуже мало. Тому своїм завданням в компанії вважають не просто долучити молодих людей до мистецтва, а й показати їм найкраще.FB_IMG_1502318222473.jpg
У Побузькому, звідки родом Карина і Владислав, і де працює підприємство Solway, компанія підтримує Будинок культури. Інвестиції в освіту і культуру – запорука творчого розвитку талановитих людей, і багато вихідців з колективів цього БК вже зробили собі ім'я, а одна з випускниць навіть виступає в «Коннектикут Опера». Можливо, участь в Зальцбурзькому фестивалі стане початком музичної кар'єри і для цих двох молодих людей.
«Девіз нашої компанії – «Challenge, Transform, Deliver» («Приймай виклик, трансформуй і відповідай за результат»). І політика компанії, направлена на підвищення ролі чоловічого капіталу в ефективності виробництва – це саме своєрідна модернізація, яка необхідна для нашого суспільства, – уточнює Броштейн. – І саме тут можна бути впевненим у результаті».

Возврат к списку